Didactization of expert topics

Didaktizace odborných témat / Didactization of expert topics

Moji doménou je tvorba didaktických pomůcek a didaktických materiálů, výukových programů, divadelních výukových programů, naučných stezek a další formy zpracování odborných témat do formy přiléhavé cílové skupině, zejména dětem a mládeži. Zakázku zpracuji kompletně od obsahové části přes ilustrace, fotografie až po tisková data.

Dlouhodobě se věnuji např. environmentální problematice a přípravě didaktických materiálů pro děti a mládež s touto tématikou.  Viz např. ukázka z metodických listů EV pro učitele základních škol:

My domain is the creation of didactic aids and didactic materials, tutorials, theatrical tutorials, educational trails and other forms of processing professional topics into a form that suits the target group, especially children and youth. I will process the order completely from the content part through illustrations, photographs to print data.

For a long time, I have been working on environmental issues and preparing didactic materials for children and young people on this topic. See, for example, a sample of the EV method sheets for primary school teachers:

metodické listy_Kousky pralesa v mé kapse metodické listy_Už to mám zas na talíři metodické listy_Už to mám zas na talíři2 metodické listy_Jak šla Maruška pro jahodymetodické listy_Jak šla Maruška pro jahody2metodické listy_Jak šla Maruška pro jahody3

Níže najdete ukázky z realizovaných naučných stezek a divadelních výukových programů.

Below you will find examples of the implemented educational trails and theatrical educational programs.

Realizace naučných stezek

Na některých naučných stezkách a expozicích jsem zpracovávala nejen výtvarnou podobu, ale podílela jsem se i na obsahové části. Ukázky některých z nich můžete shlédnout níže:

Škola rytířů a dvorních dam – zámek Litomyšl

Expozice má podobu renesančních cestovních kufrů – skříní, které v sobě skrývají několik renesančních témat, jimiž žila šlechta v době renesance.

1. Hvězdárna

litomysl_expozice_21 litomysl_expozice_5

litomysl_expozice_4 litomysl_expozice_9

2. Koncertní sál

litomysl_expozice_8

3. Cestovatelství

litomysl_expozice_16

4. Bájný a cizokrajný zvěřinec

litomysl_expozice_18 litomysl_expozice_17

litomysl_expozice_12

litomysl_expozic litomysl_expozice_23 litomysl_expozice_19

5. Kuchyně a léčitelství

litomysl_expozice_7 litomysl_expozice_25

litomysl_expozice_15

6. Alchymistická laboratoř

litomysl_expozice litomysl_expozice_11

litomysl_expozice_6 litomysl_expozice_13

7. Erbovní síň

litomysl_expozice_1 litomysl_expozice_3

litomysl_expozice_2

8. Písařská dílna

litomysl_expozice_10

litomysl_expozice_20

9. Divadlo

litomysl_expozice_22

Ptačí stezka

Naučná stezka s místními druhy ptáků. Mikroregion Chopos, cesta k rozhledně Špulce.

chopos4 chopos3

chopos7 chopos1

chopos6 chopos5

chopos2 chopos8

Pod stromy (Konopiště)

Naučná stezka v Konopištském parku zaměřená na 11 druhů stromů v 5ti a život na ně vázaný.

konopiste7 konopiste6

konopiste5 konopiste3

konopiste2 konopiste1

konopiste4 pod-stromy

Parazoo Vlašim

Reliéfy zvířecích stop v areálu Parazoo ČSOP Vlašim.

stopy-do-parazoo_37 stopy-do-parazoo_36 stopy-do-parazoo_33

stopy-do-parazoo_31 stopy-do-parazoo_3 stopy-do-parazoo_24

stopy-do-parazoo_19 stopy-do-parazoo_18

stopy-do-parazoo_16 stopy-do-parazoo_14

stopy-do-parazoo_13 stopy-do-parazoo_9

stopy-do-parazoo_6 stopy-do-parazoo_28

Vlašimský park

vlasim-park

vlasim1

Zruč nad Sázavou

zrucns-ns zruc

Divadelní výukové programy

Divadelní výukové programy vytvářím na konkrétní téma, které didakticky zpracuji a upravím pro danou cílovou skupinu. Děti jsou vtaženy divadelní formou do tématu, aktivně  se podílí na ději a touto cestou se učí. Ukázky ze stávajících divadelních výukových programů můžete nahlédnout níže:

Cesta do Hračkoříše

Divadelní výukový program pro dva herce a maňásky s využitím montovatelných kulis-hraček, zaměřený na rozvoj šikovnosti u malých dětí a osvojení správných pracovních návyků.

Cílová skupina: MŠ

Anotace: Když jeden ze sourozenců druhému omylem rozbije oblíbenou hračku, vznikne z toho hádka, která končí tahanicí o společnou hračku – oslíka s vozíkem. Hračka se rozbije a oni se rázem ocitnou v Hračkoříši, ale v podobě maňásků. V Hračkoříši totiž hračky ožívají a lidé se stávají hračkami. Teď je na nich, aby napravily škody, které způsobili hádkou a opravili rozbitou hračku. Jenže maňáskům se špatně pracuje s nářadím, poprosí tedy děti o pomoc…

oslik11 oslik10

oslik9 oslik8

oslik6 oslik4

oslik3 oslik2 oslik1 oslik5

Živá zahrada

Divadelní výukový program na téma života na zahradě a možných nástrah pro volně žijící živočichy.

Cílová skupina: MŠ

dscn7603 dscn7596 dscn7588 dscn7573 dscn7499 dscn7475

postavicky_divadlo_7 postavicky_divadlo_4 postavicky_divadlo_2 postavicky_divadlo

Hravé učení s Moy toy

vlcsnap-2016-10-09-15h30m59s093 vlcsnap-2016-10-09-15h31m20s476 vlcsnap-2016-10-09-15h31m48s707 vlcsnap-2016-10-09-15h32m11s041 vlcsnap-2016-10-09-15h32m37s254 vlcsnap-2016-10-09-15h33m08s256 vlcsnap-2016-10-09-15h33m42s448 vlcsnap-2016-10-09-15h34m02s969 vlcsnap-2016-10-09-15h34m26s422



Komentáře nejsou povoleny.